DZIEŃ W GRUZACH
.
z ust wychodzą złośliwe pająki
nie mówią dzień dobry
mówią w obcym języku
muchy skrobią sobie łapy
na mózgu
tam jest wojna
tam jest gruz
.
.
.
PIOSENKA MIŁOSNA Z OKOPU
.
moje taneczne staccato
wprowadza wibracje w ciało
koniec mamy bliżej niż wcześniej
trochę nie w czas, nie po drodze
nie tędy i nie ze mną,
droga
.
.
.
SZTUKA WOJENNA
.
we śnie to było, w Dębnie
tajne komplety z poezji już się zaczęły
prowadzenie gościnne, tym bardziej bieg
wzdłuż rzeczki Kosy, przez mostek, zima
na ciemnym niebie wzorki bomb
i samolotów, podniebne atari
biję się z myślami taktycznie
czy strategicznie stanąć w miejscu
manifestować
czy prowadzić kampanię dalej
.
.
./
FOREVER JUNG
.
zaawansowane technicznie związki
zgody i paski rozrządu
mrok można tylko oswoić
podstawą jest prawda
wiele wspaniałych rzeczy
powstało w trakcie wojny
do wszystkiego można przywyknąć
.
.
.
LUCY IN THE SKY
.
zawłaszczanie pamięci tak chętnie wykorzystywane
przez jednostki pozbawione talentu przypomina mi
najbardziej absurdalną realną rzecz w zakresie
przestrzeni wirtualnej i do tego się w sumie sprowadza
zasada jak w hobby horsingu: wskakujesz
na rumaka zwanego poezją i ujeżdżasz
tylko zamiast monumentalnego stworzenia
masz jedynie patyk, szmaty i chińskie wypełnienie
odkrycie V886 Centauri
nie ucieszyło właścicieli diamentów
.
.
.
.
Wiktoria Klera – ur. w Szczecinie, od młodego wieku przemieszczała się pomiędzy Szczecinem a Dębnem, aktualnie mieszka zwykle za naszą zachodnią granicą, gdzie z zainteresowaniem podgląda wiejskie, górskie życie Jury Szwabskiej. Jest osobą piszącą od zawsze, ukończyła literaturoznawczy doktorat, pracuje jako redaktorka już niemal dziesięć lat. W 2010 roku wydała tomik poezji (Szczecin unplugged, wydawnictwo FORMA), w 2017 – książkę o poetyce Marcina Świetlickiego („Namolna refreniczność”. Twórczość Marcina Świetlickiego, wydawnictwo Pasaże), opublikowała też liczne recenzje i teksty naukowe, spośród nich największy sukces odniósł ten poświęcony zagadnieniu „poezji noir”, pierwotnie opublikowany w „Forum Poetyki”, przedrukowany w 2022 roku w Los Angeles (Noir poetry, „Pratik Magazine”, winter 2022). Zaowocował udziałem w poetyckich warsztatach Deep Poetry Knowledge, prowadzonych przez autorkę pojęcia „poezja noir” i poetkę z Kalifornii – Suzanne Lummis.